Prof. Dr. Holger Preuß :: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
  

 

Prof. Dr. Holger Preuß :: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Research
Research projects
  Current projects
  Football research
  Olympic research
Cooperations
Publications
  Working Paper Series
  Prof. Dr. Preuss
  Dr. Schütte
  Dr. Christian Alfs 
  Kai Gemeinder
Speeches

 

 

Current Publications by the Department of Sportsociology, Sporteconomics & Sporthistory


Monographs

Lienhard, P. & Preuss, H. (2014). Legacy, Sustainability and CSR at Mega Sport Events. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag

Form, L. (2013). Im Blick des Zweiten: Die DDR-Sportberichterstattung im ZDF. Eine quantitative und  qualitative Analyse anhand ausgewählter Beispiele aus dem Programm des Zweiten Deutschen Fernsehens (ZDF). Hamburg: Verlag Dr. Kovac

Preuß, H., Alfs., Ch., Ahlert, G. (2012). Sport als Wirtschaftsbranche. Der Sportkonsum privater Haushalte in Deutschland. Wiesbaden: Gabler Verlag



Editor 's Volumes

Preuß, H.,  Huber, F., Schunk, H., Könecke, T. (2014). Marken und Sport. Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag

Preuss, H. & Liese, K. (2011). Internationalism in the Olympic Movement. Wiesbaden: VS Verlag.

Preuss, H. (2008). The Impact and Evaluation of Major Sporting Events. Oxfordshire: Routledge.

Preuss, H. & Gemeinder, K. (2008). Book of Abstracts – 16th EASM European Sport Management Conference "Management at the Heart of Sport". Nußloch: GSM mbh.

Preuss, H. (2006). Guest Editor, Special Issue European Sport Management Quarterly. Impact and Evaluation of Major Sporting Events. 6 (4). Oxfordshire: Routledge.

Müller, N., Messing, M. & Preuß, H. (Hrsg.) (2006). Von Chamonix bis Turin. Die Winterspiele im Blickfeld der Olympiaforschung. Olympische Studien Band 8. Kassel: Agon Sportverlag.

Messing, M., Müller, N. & Preuß, H. (Hrsg.) (2004). Olympischer Dreiklang: Werte - Geschichte - Zeitgeist. Olympische Studien Band 6. Kassel: Agon Sportverlag. (2005 in 2. Auflage erschienen)


Publications with Review Process

Preuss, H. & Schnitzer, M. (2015). Organization costs for a FIFA World Cup and their significance during a bid. Event Management, 19. Im Druck

Preuss, H. (2015). A framework for identifying the legacies of a mega sport event. Leisure Studies, 34(1),
DOI: 10.1080/02614367.2014.994552

Solberg, H.A., Preuss, H. (2015). Major sports events. The challenge of budgeting for the venues, Event Management, 19

Preuss, H., Haugen, K.K. & Schubert, M. (2014). UEFA financial fair play – the curse of regulation. European Journal of Sport Studies. DOI: 10.12863/ejssax2x1-2014x1

Preuss, H. (2014). Legacy Revisited. In Grix, J.(ed.), Leveraging Legacies from Sports Mega-Events: Concepts and Cases (S. 24-38). Basingstoke: Palgrave

Preuss, H. (2014). Financing of the Games: interests, winners and losers. In Gringov, V. (ed.). Olympic Studies Volume III, Olympic Games through the lenses of discipline studies (pp. 1-22).
London: Routledge

Preuß, H. (2014). Bedeutung und Arten von Marken im Sport. In: H. Preuß, F. Huber, H. Schunk & T. Könecke (Hrsg.), Marken und Sport. Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag

Gratton, Ch, Preuss, H. & Liu, D. (2014). The positive legacies of the Olympic Games in Beijing 2008. In:  Richard Holt & Dino Ruta (eds), The Routledge Companion to Sport and Legacy. London: Routledge 

Preuss, H. & Solberg, H.A. (2014). Tourism enhancement: the future Major sport events and long-lasting tourism impacts. In: Richard Holt & Dino Ruta (eds), The Routledge Companion to Sport and Legacy. London: Routledge

Preuß, H. (2013). Olympische Spiele der Neuzeit als Wirtschaftsfaktor - Wer profitiert von den Olympischen Spielen? In W. Höfling, J. Horst & M. Nolte (Hrsg.), Olympische Spiele (S. 27-56).Tübingen: Mohr Siebeck.

Preuss, H. (2013). The Contribution of the FIFA World Cup and the Olympic Games to Green Economy. Sustainability, Special Issue "Sustainable Mega-Events" , 5 (8), S.  3581-3600. http://www.mdpi.com/2071-1050/5/8/3581

Preuss,  H. (2013). Are Investments in Mega-Sport Events Useful and Efficient? In D. Getz (Hrsg.), Event Tourism. Concepts, International Case Studies, and Research (S. 374-376). Putnam Valley: Cognizant Communication Corporation.

Preuß, H. & Alfs, C. (2013). Wirtschaftliche Bedeutung des Sportkonsums in Deutschland. Sportwissenschaft, 43 (4), S. 239-252.

Preuss, H., Könecke, T. & Schütte, N. (2013). Auch wirtschaftlich ein Gewinn für Stadt und Land? - Bestimmung des Primärimulses des 1. FC Kaiserslautern in der Zweitligasaison 2008/09. Sciamus - Sport und Management, 4, S.  24-44.

Preuss, H., Solberg, H. A. & Alm, J. (2013). Managing the World Cup - The challenge of utilising the venues. In  S. Frawley & D. Adair (Hrsg.), Managing the World Cup. Palgrave Macmillan.  Im Druck

Solberg, H. A. & Preuss, H. (2013). Major Sport Events and Long-Term Tourism Impacts. In M. Weed (Ed.), Sport &  Leisure Management (S. 359-381). London: Sage Publications.

Preuss, H. (2012). The Conceptualisation and Measurement of Mega Sport Event Legacies. In J. R. Gold & M. M. Gold (Hrsg.),  The Making of Olympic Cities, S. 406-428.  London: Routledge.

Preuss, H. (2012). Investments and the Reconstruction of a City - Burdens and Opportunities. In J. R. Gold & M. M. Gold (Hrsg.),  The Making of Olympic Cities, S. 310-345.  London: Routledge.

Preuß, H., Könecke, T. & Schütte, N. (2012). Primäre ökonomische Auswirkungen des 1. FC Kaiserslautern für Kaiserslautern und Rheinland-Pfalz. In G. Trosien (Hrsg.), Ökonomie der Sportspiele (S. 205-222). Schorndorf: Hofmann-Verlag.




 

footer.ssi
Copyright © 2008 - 2015 | Holger Preuss